Onze vrienden aan het woord

Vraag je je af waarom het een goed idee is om vriend van de dorpsboerderij te worden? Lees dan de motivatie van onze vrienden.

Toen ik een jaar geleden in de Zeewolde Actueel las over Stichting Nieuw Horst verscheen er een glimlach op mijn gezicht die er de hele dag is blijven staan. Ik volg de Herenboeren al een flink aantal jaren en vind het een geweldig initiatief om de afstand tussen producent en consument te verkleinen.

Er komen vele facetten samen. Lokaal voedsel, meer bewustwording van de keten, community vorming, lage CO2 uitstoot, pure producten, en zelf producten verwerken.

De bijeenkomsten zijn inspirerend en verhelderend met oprecht contact tussen de aspirant leden (vrienden). Er hebben zich al mensen aangesloten die ik zijdelings ken waarvan ik niet had verwacht dat ze dit zo belangrijk vinden. Dus laat je zien en sluit je aan als vriend.

Jeroen van Steen, Thuishaven

Ik heb besloten om vriend te worden van de coöperatieve dorpsboerderij in oprichting. Mijn keuze is geworteld in mijn waardering voor duurzaamheid, natuurinclusiviteit en gezond voedsel, maar ook in mijn erkenning van het belang van lokale initiatieven.

Het produceren van lokaal voedsel heeft niet alleen een gunstig effect op onze ecologische voetafdruk, maar ik geloof ook sterk dat het bijdraagt aan het versterken van het gemeenschapsgevoel hier in Zeewolde.

Een ander aspect dat mij bijzonder aanspreekt, is de coöperatieve structuur van de dorpsboerderij. Als lid van de coöperatie word ik niet slechts een consument; ik ben direct betrokken bij het reilen en zeilen van de boerderij. Dit gevoel van betrokkenheid en gemeenschapszin is voor mij heel belangrijk en maakt mijn steun aan dit initiatief des te waardevoller.

Jan Kooistra

Ik ben vriend geworden van de coöperatieve dorpsboerderij “Nieuw Horst” omdat het kunnen ophalen van producten van je eigen boerderij duurzamer en milieuvriendelijker is.

Wat mij erg aanspreekt is het samen eigenaar zijn en het samen produceren van duurzame verse groenten en fruit. Ook de oogst verdelen, gezond eten, samen leren en nieuwe contacten maken, maakt me blij.

Word dus ook vriend van de Stichting Nieuw Horst en bezoek onze bijeenkomsten.

Corina Huijben

Ik ben vriend geworden van de coöperatieve dorpsboerderij omdat je als vriend het recht hebt om in te stappen wanneer de coöperatieve boerderij daadwerkelijk start.

Elke week op de fiets groenten en fruit halen en eventueel een handje toesteken. Circulaire landbouw, dus natuurvriendelijk boeren met respect voor bodem, water en lucht. Wat mij betreft mogen ze morgen starten!

Word ook vriend of kom eens kijken bij de bijeenkomsten. Tot dan?!

Trudy van der Goes